Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Ciechanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy  serwisu internetowego Powiatu Ciechanowskiego.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Niedostępne elementy i treści

Wybrane dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

- pochodzą z różnych źródeł,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji.



Treści nieobjęte przepisami

Większość zdjęć i materiałów graficznych opatrzona jest tekstem alternatywnym, mogą jednak wystąpić takie, w których opisu alternatywnego zabrakło; w bieżących materiałach tego typu publikowanych w serwisie dokładamy staranności, aby były tworzone zgodnie z zaleceniami dostępności,

Większość tabel jest zbudowana prawidłowo, mogą jednak wystąpić takie, w których wiersz nagłówkowy nie będzie powiązany z komórkami, przez co czytniki ekranu mogą te tabele odczytywać niepoprawnie,

Na stronie mogą być opublikowane dokumenty, które podlegają wyłączeniu na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (tj. Ustawy nie stosuje się do następujących elementów stron internetowych i aplikacji mobilnych: których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony). W sytuacji zainteresowania danym plikiem prosimy o kontakt pod adresem: dostepnosc.cyfrowa@ciechanow.powiat.pl. Dołożymy starań, by udostępnić potrzebną treść.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:  
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:  

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Inne informacje

DOSTĘPNOŚĆ ALTERNATYWNA

Informacje o dostępie alternatywnym znajdują się na stronie internetowej Starostwa: https://stciechanow.bip.org.pl w zakładce: Dostępność.

 

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Maciej Pielech — mailowo dostepnosc.cyfrowa@ciechanow.powiat.pl lub telefonicznie 729 055 945.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Nazwa organu odwoławczego: Starosta Ciechanowski

Adres organu odwoławczego: Ciechanów, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów

Adres e-mail organu odwoławczego: dostepnosc.cyfrowa@ciechanow.powiat.pl

Telefon organu odwoławczego: 729 055 900

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Starostwo Powiatowe w Ciechanowie nie posiada Aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Dostępność budynku Starostwa Powiatowego w Ciechanowie przy ulicy 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów

Dojazd komunikacją publiczną

Do Starostwa można dojechać autobusami miejskimi linii:

  • 0,1,2,3,4 - przystanek „17 Stycznia/Warszawska”,
  • 1,2,3,4,7 - przystanek „Plac Jana Pawła II”,
  • 1,8,10,11 - przystanek „Pułtuska/11 Pułku”.
     

Dostosowanie parkingów

Do budynku Starostwa jest jeden wjazd i dwa wyjazdy. Parkingi znajdują się przed budynkiem Starostwa, są bezpłatne dla interesantów. Miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością oraz dla osób ze szczególnymi potrzebami wyznaczone są blisko budynku. Wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla rodzin z małymi dziećmi.
 

Dostępność wejść do budynku

Przy wejściu głównym zamontowany jest dzwonek dla osób mających problem z otwieraniem drzwi, powiadamiający pracownika punktu informacyjnego.

W sezonie letnim drzwi są otwierane automatycznie.

Rozkład pomieszczeń w sposób dotykowy i wizualny:

Na poziomie 0,I,II i IV  znajdują się tablice tyflograficzne z opisami w języku Braille’a.  

Do budynku można wejść z dwóch stron:

  • od ulicy 17 Stycznia 7 - wejście dostępne jest także dla osób z niepełnosprawnością ruchową - winda zewnętrzna z dzwonkiem powiadamiającym pracownika punktu informacyjnego i schody z obustronnymi barierkami.
  • od parkingu z tyłu budynku - 2 wejścia schodami dla osób sprawnych ruchowo.

W budynku znajdują się:

  • na poziomie 0 i na piętrze IV (informacja napisana alfabetem Braille`a dla osób niewidomych) przy windach znajdują się tablice informacyjne,  
  • ścieżki fakturowe dla osób niewidomych, znajdują się na IV piętrze,
  • kierunkowskaz informacyjny znajduje się na poziomie 0,
  • oznaczenia kondygnacji i kierunku z numeracją pokoi znajdują się na każdym poziomie przy drzwiach prowadzących do korytarzy,
  • tabliczki informacyjne przy pomieszczeniach z oznakowaniem w języku  Braille`a dla osób niewidomych znajdują się na IV piętrze  częściowo na parterze oraz na I piętrze
  • kącik dla dzieci znajduje na parterze i na IV piętrze,
  • pokój dla matki z dzieckiem, w którym można przewinąć i nakarmić dziecko, znajduje się na IV piętrze w pomieszczeniu obsługi klienta w NFZ,
  • przewijak znajduje się na piętrze II w łazience damskiej po prawej stronie korytarza
  • pokój wyciszenia znajduje się na IV piętrze obok punktu obsługi klienta w NFZ,
  • kącik wypoczynkowy dla klienta znajduje się  na parterze.
     

Dostępność korytarzy i schodów

Korytarze dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,

Na piętrze I, II i III, są małe przeszkody w postaci mebli biurowych.Pozostała przestrzeń do manewrowania wynosi od 140 -150 cm.

Dostęp do pomieszczeń jest swobodny.

Budynek ma 6 kondygnacji, posiada 4 piętra.

Obiekt wyposażony jest w schody oznakowane  w jednym ciągu w pionie i poziomie.

Poręcze w ciągu głównym, prowadzącym na poszczególne piętra znajdują się  po jednej stronie schodów.

Oznakowania poręczy w alfabecie Breille’a z informacją o poziomie budynku znajdują się na poziomie 0, I, II.

Brak właściwego oświetlenia korytarzy.

Brak ścieżek dotykowych.

Kontrast kolorystyczny zapewniony na parterze, piętrze I, II, III i IV.

Zlikwidowane progi na poziomach: 0, I, II, III i częściowo na piętrze IV.

Ścieżka fakturowa doprowadzająca do windy znajduje się na IV piętrze.

Piktogramy znajdują się na piętrze I i częściowo na poziomie 0.

Dostępność wind

Winda zewnętrzna/platforma umożliwia wjazd na parter. Znajduje się obok schodów wejściowych po lewej stronie do wejścia głównego budynku. Winda posiada dzwonek powiadomienia w przypadku trudności z obsługą.

Dwie windy wewnętrzne znajdują się w holu głównym około 10 metrów od wejścia głównego. W windzie są poręcze oraz instalacja głosowa podająca kolejność pięter. Klawiatura przycisków w windzie zawiera napisy w alfabecie Braille`a dla osób niewidomych.

Ze względu na małe rozmiary brak możliwości manewru dla osób na wózku.

Brak oznaczeń kondygnacji przy windach.

Dostępność toalet

Na parterze, II i IV piętrze znajdują się toalety dostosowane dla osób z niepełnosprawnością.

Ewakuacja osób ze specjalnymi potrzebami

W budynku znajduje się oznakowanie wizualne o kierunkach i drogach ewakuacji.

Zainstalowane są drzwi przeciwpożarowe i klapy dymowe w ciągach komunikacyjnych oraz znaki zakazu poruszania się windą w czasie pożaru.

Brak szczegółowego planu ewakuacji w wersji dostępnej dla osób ze specjalnymi potrzebami.

Częściowe wyposażenie w sprzęt ewakuacyjny dla osób ze specjalnymi potrzebami. (przeniesienie) Krzesło ewakuacyjne jest na piętrze IV.

Brak asystentów ewakuacji.

 

 

 

 

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Pomoc przeszkolonego pracownika

Punkt informacyjny znajduje się na parterze w holu po lewej stronie od wejścia głównego. Pracownik udzieli wszelkich informacji w tym o usługach świadczonych dla interesantów, lokalizacji wydziałów oraz sposobie przemieszczania się po budynku. Pomoże w wypełnieniu formularzy i wniosków. Wszyscy pracownicy Starostwa zostali przeszkoleni z profesjonalnej obsługi interesanta z niepełnosprawnościami.

Ograniczony dostęp punktu informacyjnego dla osób na wózku i osób o małym wzroście oraz słabowidzących.

Pracownik punktu informacyjnego w razie potrzeby służy klientowi pomocą w miejscu wyznaczonym do alternatywnej formy obsługi.

Dostępny elektroniczny system kolejkowy

W Wydziale Komunikacji i Transportu umieszczonym na parterze, uruchomiony jest elektroniczny system kolejkowy. Dostępna jest również pełna obsługa interesantów przez Internet pod adresem: https://bezkolejki.eu/spciechanow, gdzie można zapisać się na wizytę w Wydziale Komunikacji w zakresie np. rejestracji pojazdów czy wydania prawa jazdy. Numer kolejki wyświetlany jest  na monitorze wraz z komunikatem głosowym.

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność dla osób posługujących się językiem migowym

W Starostwie dostępna jest usługa wideotłumacza z tłumaczem polskiego języka migowego. Usługa jest realizowana na bieżąco i jest bezpłatna dla interesanta. Z usługi można korzystać w Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00. Osoba posługująca się językiem migowym może mieć przy sobie kartkę z napisem „Potrzebuję tłumacza”. W przypadku braku połączeń lub awarii, można prośbę o usługę na tłumacza języka migowego zgłosić na piśmie 3 dni przed wizytą w Starostwie.

Brak dostępności  dla osób posługujących się alfabetem Lorma i językiem dotykowym.

Dostępność pętli indukcyjnej

W budynku Starostwa jest pętla indukcyjna, która znajduje się na parterze w Biurze Obsługi Mieszkańców i w punkcie informacyjnym. W celu kompatybilności z systemem należy uruchomić cewkę indukcyjną w aparacie słuchowym.

Dostępność załatwiania spraw w jednym miejscu

W Biurze Obsługi Mieszkańców zostawisz lub odbierzesz pismo w swojej sprawie. Otrzymasz specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w Starostwie. Brak dostępności druków ETR. Pracownicy obsługi w razie konieczności służą pomocą w wypełnieniu dokumentów.

Dostępność wstępu z psem asystującym

Osoba z psem opiekunem lub psem przewodnikiem ma prawo wstępu do budynku. Pies nie musi posiadać kagańca ale musi posiadać uprząż z napisem "pies asystujący". Powinien też posiadać aktualną kartę szczepień, zaświadczenie o przeszkoleniu na psa przewodnika. Właściciel ponosi odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenie mienia podmiotu publicznego.

Dostępność apteczek i udzielenie pierwszej pomocy przedlekarskiej

Apteczki pierwszej pomocy znajdują się na 6 kondygnacjach budynku Starostwa Powiatowego w Ciechanowie.

  1. Poziom -1 - Pomieszczenie nr 08
  2. Parter       - Biuro Obsługi Mieszkańców
  3. Piętro I     - Pokój nr 107
  4. Piętro II    - Pokój nr 204
  5. Piętro III   - Pokój nr 325
  6. Piętro IV   - Hol przy windach – kluczyk w pokoju 325

Koordynatorzy
do spraw dostępności w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie:

Monika Gwoździk - Sekretarz Powiatu, numer telefonu - 729-055-948

Katarzyna Gregorczuk - Kierownik Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej, numer telefonu - 729-055-922

Bogumiła Nasierowska - Podinspektor Wydziału Promocji, Zdrowia, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych, numer telefonu - 729 -055-932
Logo portalu Facebook
Logo serwisu ePUAP
Powrót na początek strony