Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Powiatu Ciechanowskiego.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Niedostępne elementy i treści
Wybrane dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji.
Treści nieobjęte przepisami
Większość zdjęć i materiałów graficznych opatrzona jest tekstem alternatywnym, mogą jednak wystąpić takie, w których opisu alternatywnego zabrakło; w bieżących materiałach tego typu publikowanych w serwisie dokładamy staranności, aby były tworzone zgodnie z zaleceniami dostępności,
Większość tabel jest zbudowana prawidłowo, mogą jednak wystąpić takie, w których wiersz nagłówkowy nie będzie powiązany z komórkami, przez co czytniki ekranu mogą te tabele odczytywać niepoprawnie,
Na stronie mogą być opublikowane dokumenty, które podlegają wyłączeniu na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (tj. Ustawy nie stosuje się do następujących elementów stron internetowych i aplikacji mobilnych: których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony). W sytuacji zainteresowania danym plikiem prosimy o kontakt pod adresem: dostepnosc.cyfrowa@ciechanow.powiat.pl. Dołożymy starań, by udostępnić potrzebną treść.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Inne informacje
DOSTĘPNOŚĆ ALTERNATYWNA
Informacje o dostępie alternatywnym znajdują się na stronie internetowej Starostwa: https://stciechanow.bip.org.pl w zakładce: Dostępność.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Maciej Pielech — mailowo dostepnosc.cyfrowa@ciechanow.powiat.pl lub telefonicznie 729 055 945.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Nazwa organu odwoławczego: Starosta Ciechanowski
Adres organu odwoławczego: Ciechanów, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów
Adres e-mail organu odwoławczego: dostepnosc.cyfrowa@ciechanow.powiat.pl
Telefon organu odwoławczego: 729 055 900
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie nie posiada Aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Dostępność budynku Starostwa Powiatowego w Ciechanowie przy ulicy 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów
Dojazd komunikacją publiczną
Do Starostwa można dojechać autobusami miejskimi linii:
- 0,1,2,3,4 - przystanek „17 Stycznia/Warszawska”,
- 1,2,3,4,7 - przystanek „Plac Jana Pawła II”,
- 1,8,10,11 - przystanek „Pułtuska/11 Pułku”.
Dostosowanie parkingów
Do budynku Starostwa jest jeden wjazd i dwa wyjazdy. Parkingi znajdują się przed budynkiem Starostwa, są bezpłatne dla interesantów. Miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością oraz dla osób ze szczególnymi potrzebami wyznaczone są blisko budynku. Wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla rodzin z małymi dziećmi.
Dostępność wejść do budynku
Przy wejściu głównym zamontowany jest dzwonek dla osób mających problem z otwieraniem drzwi, powiadamiający pracownika punktu informacyjnego.
W sezonie letnim drzwi są otwierane automatycznie.
Rozkład pomieszczeń w sposób dotykowy i wizualny:
Na poziomie 0,I,II i IV znajdują się tablice tyflograficzne z opisami w języku Braille’a.
Do budynku można wejść z dwóch stron:
- od ulicy 17 Stycznia 7 - wejście dostępne jest także dla osób z niepełnosprawnością ruchową - winda zewnętrzna z dzwonkiem powiadamiającym pracownika punktu informacyjnego i schody z obustronnymi barierkami.
- od parkingu z tyłu budynku - 2 wejścia schodami dla osób sprawnych ruchowo.
W budynku znajdują się:
- na poziomie 0 i na piętrze IV (informacja napisana alfabetem Braille`a dla osób niewidomych) przy windach znajdują się tablice informacyjne,
- ścieżki fakturowe dla osób niewidomych, znajdują się na IV piętrze,
- kierunkowskaz informacyjny znajduje się na poziomie 0,
- oznaczenia kondygnacji i kierunku z numeracją pokoi znajdują się na każdym poziomie przy drzwiach prowadzących do korytarzy,
- tabliczki informacyjne przy pomieszczeniach z oznakowaniem w języku Braille`a dla osób niewidomych znajdują się na IV piętrze częściowo na parterze oraz na I piętrze
- kącik dla dzieci znajduje na parterze i na IV piętrze,
- pokój dla matki z dzieckiem, w którym można przewinąć i nakarmić dziecko, znajduje się na IV piętrze w pomieszczeniu obsługi klienta w NFZ,
- przewijak znajduje się na piętrze II w łazience damskiej po prawej stronie korytarza
- pokój wyciszenia znajduje się na IV piętrze obok punktu obsługi klienta w NFZ,
- kącik wypoczynkowy dla klienta znajduje się na parterze.
Dostępność korytarzy i schodów
Korytarze dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
Na piętrze I, II i III, są małe przeszkody w postaci mebli biurowych.Pozostała przestrzeń do manewrowania wynosi od 140 -150 cm.
Dostęp do pomieszczeń jest swobodny.
Budynek ma 6 kondygnacji, posiada 4 piętra.
Obiekt wyposażony jest w schody oznakowane w jednym ciągu w pionie i poziomie.
Poręcze w ciągu głównym, prowadzącym na poszczególne piętra znajdują się po jednej stronie schodów.
Oznakowania poręczy w alfabecie Breille’a z informacją o poziomie budynku znajdują się na poziomie 0, I, II.
Brak właściwego oświetlenia korytarzy.
Brak ścieżek dotykowych.
Kontrast kolorystyczny zapewniony na parterze, piętrze I, II, III i IV.
Zlikwidowane progi na poziomach: 0, I, II, III i częściowo na piętrze IV.
Ścieżka fakturowa doprowadzająca do windy znajduje się na IV piętrze.
Piktogramy znajdują się na piętrze I i częściowo na poziomie 0.
Dostępność wind
Winda zewnętrzna/platforma umożliwia wjazd na parter. Znajduje się obok schodów wejściowych po lewej stronie do wejścia głównego budynku. Winda posiada dzwonek powiadomienia w przypadku trudności z obsługą.
Dwie windy wewnętrzne znajdują się w holu głównym około 10 metrów od wejścia głównego. W windzie są poręcze oraz instalacja głosowa podająca kolejność pięter. Klawiatura przycisków w windzie zawiera napisy w alfabecie Braille`a dla osób niewidomych.
Ze względu na małe rozmiary brak możliwości manewru dla osób na wózku.
Brak oznaczeń kondygnacji przy windach.
Dostępność toalet
Na parterze, II i IV piętrze znajdują się toalety dostosowane dla osób z niepełnosprawnością.
Ewakuacja osób ze specjalnymi potrzebami
W budynku znajduje się oznakowanie wizualne o kierunkach i drogach ewakuacji.
Zainstalowane są drzwi przeciwpożarowe i klapy dymowe w ciągach komunikacyjnych oraz znaki zakazu poruszania się windą w czasie pożaru.
Brak szczegółowego planu ewakuacji w wersji dostępnej dla osób ze specjalnymi potrzebami.
Częściowe wyposażenie w sprzęt ewakuacyjny dla osób ze specjalnymi potrzebami. (przeniesienie) Krzesło ewakuacyjne jest na piętrze IV.
Brak asystentów ewakuacji.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Pomoc przeszkolonego pracownika
Punkt informacyjny znajduje się na parterze w holu po lewej stronie od wejścia głównego. Pracownik udzieli wszelkich informacji w tym o usługach świadczonych dla interesantów, lokalizacji wydziałów oraz sposobie przemieszczania się po budynku. Pomoże w wypełnieniu formularzy i wniosków. Wszyscy pracownicy Starostwa zostali przeszkoleni z profesjonalnej obsługi interesanta z niepełnosprawnościami.
Ograniczony dostęp punktu informacyjnego dla osób na wózku i osób o małym wzroście oraz słabowidzących.
Pracownik punktu informacyjnego w razie potrzeby służy klientowi pomocą w miejscu wyznaczonym do alternatywnej formy obsługi.
Dostępny elektroniczny system kolejkowy
W Wydziale Komunikacji i Transportu umieszczonym na parterze, uruchomiony jest elektroniczny system kolejkowy. Dostępna jest również pełna obsługa interesantów przez Internet pod adresem: https://bezkolejki.eu/spciechanow, gdzie można zapisać się na wizytę w Wydziale Komunikacji w zakresie np. rejestracji pojazdów czy wydania prawa jazdy. Numer kolejki wyświetlany jest na monitorze wraz z komunikatem głosowym.
Dostępność informacji głosowych
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dostępność dla osób posługujących się językiem migowym
W Starostwie dostępna jest usługa wideotłumacza z tłumaczem polskiego języka migowego. Usługa jest realizowana na bieżąco i jest bezpłatna dla interesanta. Z usługi można korzystać w Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00. Osoba posługująca się językiem migowym może mieć przy sobie kartkę z napisem „Potrzebuję tłumacza”. W przypadku braku połączeń lub awarii, można prośbę o usługę na tłumacza języka migowego zgłosić na piśmie 3 dni przed wizytą w Starostwie.
Brak dostępności dla osób posługujących się alfabetem Lorma i językiem dotykowym.
Dostępność pętli indukcyjnej
W budynku Starostwa jest pętla indukcyjna, która znajduje się na parterze w Biurze Obsługi Mieszkańców i w punkcie informacyjnym. W celu kompatybilności z systemem należy uruchomić cewkę indukcyjną w aparacie słuchowym.
Dostępność załatwiania spraw w jednym miejscu
W Biurze Obsługi Mieszkańców zostawisz lub odbierzesz pismo w swojej sprawie. Otrzymasz specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w Starostwie. Brak dostępności druków ETR. Pracownicy obsługi w razie konieczności służą pomocą w wypełnieniu dokumentów.
Dostępność wstępu z psem asystującym
Osoba z psem opiekunem lub psem przewodnikiem ma prawo wstępu do budynku. Pies nie musi posiadać kagańca ale musi posiadać uprząż z napisem "pies asystujący". Powinien też posiadać aktualną kartę szczepień, zaświadczenie o przeszkoleniu na psa przewodnika. Właściciel ponosi odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenie mienia podmiotu publicznego.
Dostępność apteczek i udzielenie pierwszej pomocy przedlekarskiej
Apteczki pierwszej pomocy znajdują się na 6 kondygnacjach budynku Starostwa Powiatowego w Ciechanowie.
- Poziom -1 - Pomieszczenie nr 08
- Parter - Biuro Obsługi Mieszkańców
- Piętro I - Pokój nr 107
- Piętro II - Pokój nr 204
- Piętro III - Pokój nr 325
- Piętro IV - Hol przy windach – kluczyk w pokoju 325
Koordynatorzy do spraw dostępności w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie:
Monika Gwoździk - Sekretarz Powiatu, numer telefonu - 729-055-948
Katarzyna Gregorczuk - Kierownik Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej, numer telefonu - 729-055-922
Bogumiła Nasierowska - Podinspektor Wydziału Promocji, Zdrowia, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych, numer telefonu - 729 -055-932