Raport o stanie dostępności 2021 i 2025
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów
Numer identyfikacyjny REGON
13038158200000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
starostwo@ciechanow.powiat.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
bernadeta.markowicz@ciechanow.powiat.pl
Telefon kontaktowy
729055940
Data
2021-03-23
Miejscowość
Ciechanów
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. MAZOWIECKIE
Powiat
Powiat ciechanowski
Gmina
Ciechanów (gmina miejska)
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
2
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie
komunikacyjne ?
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot
zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne:
1
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub
posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń
technicznych?
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot
umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:
1
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w
sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa
asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość
ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot
zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób:
1
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Podmiot posiada dwa budynki. Tylko w budynku przy ul. 17 Stycznia 7 zapewnione są: rozwiązania architektoniczne,
zainstalowane urządzenia gwarantujące dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku z wyłączeniem pomieszczeń
technicznych oraz możliwość ewakuacji.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada
deklarację dostępności
Liczba stron: 2
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url https://www.ciechanow.powiat.pl/
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-09-01
ID a11y-url https://stciechanow.bip.org.pl/
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-06-25
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada
deklaracji dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Podmiot zapewnia częściową dostępność cyfrową. Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego oraz część
plików nie jest dostępnych cyfrowo.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych
sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości
SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
internetowych [ X ] TAK
e. Przesyłanie faksów [ X ] NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub
aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] TAK
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle
indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
[ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
2
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej
działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] TAK
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] TAK
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze
szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w
tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji
funkcjonowania podmiotu?
[ X ] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE
RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLICZNEGO 2025
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ UL. WSPÓLNA 2/4, 00-926 WARSZAWA
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: do 31.03.2025 r.
Numer identyfikacyjny REGON: 13038158200000
Nazwa i adres podmiotu publicznego: Starostwo Powiatowe w Ciechanowie
Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).
Dane kontaktowe:
E-mail sekretariatu podmiotu: STAROSTWO@CIECHANOW.POWIAT.PL
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz: bogumila.nasierowska@ciechanow.powiat.pl
Telefon kontaktowy : 729 055 932
Data: 21-03-2025
Miejscowość: Ciechanów (miasto)
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo: mazowieckie
Powiat: ciechanowski
Gmina: Ciechanów (gmina miejska)
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów
1
1.Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne
0
Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne
1
Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych
0
2.Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń
1
Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń
0
Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach
Rozwiązania architektoniczne
TAK
Środki techniczne
TAK
Zainstalowane urządzenia
TAK
3.Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a.Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy
1
b.Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy
0
c.Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy
0
4.Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
a.Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego
1
b.Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego
0
5.Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków
Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia:
a.Procedury ewakuacji lub ratowania
TAK
b.Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania
TAK
c.Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania
NIE
d.Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku
0
e.Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku
1
f.Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku
0
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
W budynku podmiotu zapewnione są: rozwiązania architektoniczne, środki techniczne, zainstalowane urządzenia gwarantujące dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku z wyłączeniem pomieszczeń technicznych oraz zapewniające częściowo możliwość ewakuacji.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Liczba prowadzonych stron internetowych
3
Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych
0
Zgodność stron z wymogami UdC
Adres strony internetowej
Zgodność z UdC
Zgodna (nie) Częściowo zgodna TAK Niezgodna (nie)
Zgodność z UdC
Zgodna (nie) Częściowo zgodna TAK Niezgodna (nie)
Zgodność z UdC
Zgodna (nie) Częściowo zgodna TAK Niezgodna (nie)
Zgodność aplikacji z wymogami UdC
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania
---
Zgodność z UdC
Zgodna (---) Częściowo zgodna (---) Niezgodna (---)
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
Strony internetowe są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1.Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?
Zastosowanie formularza kontaktowego
TAK (X) NIE (-)
Kontakt za pomocą poczty elektronicznej
TAK (X) NIE (-)
Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych
TAK (X) NIE (-)
Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych
TAK (-) NIE (X)
Przesyłanie faksów
TAK (-) NIE (X)
Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)
TAK (X) NIE (-)
Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty
TAK (-) NIE (X)
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK" - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:
od razu (-)
w ciągu 1 dnia roboczego (-)
w ciągu 2-3 dni roboczych (-)
powyżej 3 dni roboczych (-)
Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)
TAK (-) NIE (X)
2.Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
Pętle indukcyjne
TAK (X)
Liczba 2
NIE(-)
Systemy FM
TAK (- )
Liczba 0
NIE (X)
Systemy na podczerwień (IR)
TAK (-)
Liczba 0
NIE (X)
Systemy Bluetooth
TAK (-)
Liczba 0
NIE (X)
Inne
TAK (-)
Liczba 0
NIE (X)
3.Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
tekstu odczytywalnego maszynowo?
TAK (X)
NIE (-)
nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
TAK (X)
NIE (-)
informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
TAK (X)
NIE (-)
4.Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD)
TAK (-)
NIE (X)
Liczba wniosków- ogółem
0
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form
---
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Podmiot zapewnia elektroniczny system kolejkowy oraz możliwość załatwienia spraw w jednym miejscu.
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał dostęp alternatywny?
TAK (---) NIE (X)
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem
0
z tego w postaci wsparcia innej osoby
0
z tego w postaci wsparcia technicznego
0
z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu
0
Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?
Architektoniczna (-)
Cyfrowa (-)
Informacyjno-komunikacyjna (-)
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego
Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe
1.Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej?
TAK (-)
NIE (X)
Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem
0
z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej
0
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
0
z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
0
z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni
0
z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni
0
Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności
0
z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej
0
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
0
z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
0
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności
Bariery prawne (-)
Bariery techniczne (-)
Bariery finansowe (-)
Braki kadrowe (-)
Brak czasu (-)
Inne (-)
Opis słowny
2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)
TAK (-)
NIE (X)
Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem :
0
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni
0
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni
0
Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej
0
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej
Bariery prawne (-)
Bariery techniczne (-)
Bariery finansowe (-)
Braki kadrowe (-)
Brak czasu (-)
Lnne (-)
Opis słowny
-
3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 1B UdC)
TAK (-)
NIE (X)
Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem . .
0
z tego pozytywnie rozpatrzonych
0
z tego negatywnie rozpatrzonych
0
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi
Bariery prawne (-)
Bariery techniczne (-)
Bariery finansowe (-)
Braki kadrowe (-)
Brak czasu (-)
Inne (-)
Opis słowny
-