Każdy pacjent ma prawo dochodzić swoich praw

Szkolenie dla dyrektorów szpitali oraz pełnomocników ds. praw pacjenta z placówek medycznych z województwa mazowieckiego odbyło się 9 marca br. w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie

Ilustracja do artykułu DSC09420.JPG

Uczestnicy konferencji rozmawiali m.in. o:

- roli i zadaniach rzecznika praw pacjenta
- katalogu praw pacjenta
- formalno-prawnych podstawach do złożenia skargi na działalność szpitala i jego pracowników
oraz o postępowaniach prowadzonych przez rzecznika praw pacjenta.

Dużo miejsca poświęcono też działalności infolinii rzecznika praw pacjenta jako narzędziu działania i kontaktu z pacjentami.

Odrębnym zagadnieniem, nad którym dyskutowali przedstawiciele szpitali z całego Mazowsza była rola pełnomocnika ds. praw pacjenta w danej placówce medycznej. Seminarium zakończyła dyskusja nt. najczęściej występujących problemów w obszarze praw pacjenta oraz współpracy rzecznika praw pacjenta z pełnomocnikami ds. praw pacjenta.

W szkoleniu wzięli udział przedstawiciele szpitali m.in. z: Ciechanowa, Radomia, Otwocka, Płońska, Płocka, Żuromina, Przasnysza, Siedlec i z Warszawy.

Uzyteczne adresy:

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

tel.: (22) 532 - 82 - 50
fax.: (22) 532 - 82 - 30
sekretariat@bpp.gov.pl


Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
Tel: 800 - 190 - 590


Biuro pełnomocnika ds. pacjentów  Szpitala Wojewódzkiego w Ciechanowie
Agnieszka Woźniak
ul. Powstańców Wielkopolskich 2
Tel: 23 6730 215

BTW

Powrót na początek strony